شناسهٔ خبر: 169025 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعتبار باند دوم بزرگراه جیرفت - میانچیل در استان کرمان تامین شد

جنوب کرمان میانچیل معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از باند دوم جیرفت به سمت میانچیل با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، علی علیدادی معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۳ کیلومتر از باند دوم جیرفت به سمت میانچیل شامل زیرسازی، ابنیه فنی و آسفالت می‌شود که مناقصه آن برگزار و پیمانکار نیز مشخص شده است.

وی بیان کرد: با تکمیل این بزرگراه  بخشی از بار ترافیکی محور جیرفت به سمت عنبرآباد و کهنوج نیز کاهش پیدا می‌کند و همچنین در تردد حوزه پرترافیک میانچیل تسهیل می‌یابد.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: با ارتقای سطح سرویس از حالت راه یک خطه به دو باند در کاهش تصادفات در این محور و تسهیل ترافیک نیز تأثیرگذار است.

علیدادی با اشاره به این مطلب که محور جیرفت- میانچیل در مسیر تپه‌های باستانی کنارصندل قرار گرفته است اجرای این طرح را در بحث رونق گردشگری نیز مهم دانست

وی گفت: رونق گردشگری منطقه بر پایه ظرفیت گردشگری و تپه‌های باستانی کنارصندل است و یکی از مهم‌ترین اقدامات مهم در زمینه جذب گردشگر ایجاد زیرساخت‌های لازم در این حوزه است که تکمیل این پروژه می‌تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی منطقه کند.

معاون مهندسی و ساخت راه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اضافه کرد: با توجه به پیوستگی و تعداد روستاها و جمعیت بالای ساکنین در این منطقه، اجرا و اتمام این بزرگراه، مهم‌ترین عامل توسعه و عمران و آبادانی حوزه میانچیل است.

علیدادی با اشاره به  اینکه با اجرای این عملیات به رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه نیز کمک می‌شود افزود: در فصل کشاورزی اکثر محصولات از این جاده به مرکز شهر انتقال داده می‌شوند و همچنین این جاده تعداد زیادی از روستاهای خط میانچیل را به مرکز شهر جیرفت متصل می‌کند و خصوصاً جاده مواصلاتی است که تپه باستانی تاریخی و گردشگری کنار صندل در آن جای دارد. این جاده بین دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد هم قرار دارد که می‌تواند در جهت کمتر تردد کردن در جاده اصلی جیرفت عنبرآباد جهت امنیت جان شهروندان عزیزمان نیز موثر باشد و از مسیر دوبانده استفاده کنند