شناسهٔ خبر: 169053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره برداری از روکش آسفالت ۵۵ کیلومتر از راه‌های مازندران

مازندران رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره برداری عملیات زیرسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی استان به طول ۵۵ کیلومتر با اعتباری بالغ ۱۰۷ میلیارد تومان در ۲ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، مهدی اکبری گفت: بهره‌برداری از ۲۷ کیلومتر زیرسازی و آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان، روکش آسفالت ۲۸ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر۵۶ میلیارد تومان در ۲ ماه سال جاری صورت پذیرفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای  انجام می‌شود، وجود زیر ساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل‌ونقل  مناسب‌تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه هستند.

اکبری بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهرها می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی استان افزود: با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم برای رسیدگی به مطالبه روستائیان، عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت راه‌های مذکور اجرایی شد.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری اظهار کرد: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند.

گفتنی است از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان حدود ۷۸۹۸ کیلومتر راه روستایی است.