شناسهٔ خبر: 16912 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

سه هزار مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ ۲۴ طرح تفصيلي جامع توسعه شهري براي شهرهاي استان اجراي مي‌شود

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بیش از سه هزار واحد مسکن مهر این استان به طور میانگین ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تکمیل سهم آورده متقاضیان گره‌گشای تکمیل این واحدهای مسکونی است. همچنین وی از اجرایی شدن ۲۴ طرح تفصيلي جامع توسعه شهري براي شهرهاي استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، حسن فدایی با اشاره به نیاز بخش عمده‌ای از واحدهای مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد به خدمات آب، برق، گاز، فاضلاب زیرسازی و آسفالت افزود: تعامل بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تکمیل این واحدها ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل واحدهای مسکونی مسکن مهر در این استان در انتظار تلاش و مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان و متقاضیان است.

وی نبود زیرساخت‌هایی مانند مدارس و مساجد در سایت‌های مسکن مهر را از دیگر مشکلات تکمیل این طرح ذکر کرد.
فدایی با یادآوری این که تاکنون یک هزار و ۶۷۶ واحد مسکن مهر در این استان واگذار شده است، از مالکان خواست نسبت به پرداخت مطالبات بانکی پیمانکاران اقدام کنند.

وی تعداد واحدهای مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد را پنج هزار و ۱۴۵ واحد برآورد کرد و افزود: شهرهای دوگنبدان، یاسوج و دهدشت دارای بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر این استان هستند.

حسن فدايي همچنین در رابطه با اجرایی شدن ۲۴ طرح تفصيلي جامع توسعه شهري براي شهرهاي استان افزود: از اين تعداد هشت طرح در دست اجرا و از سوي مشاور در حال مطالعه است.

وي گفت: بعد از مطالعه، مشاور در كميسيون ماده پنج از اين طرح‌ها دفاع و مصوبات كميسون به شوراي عالي شهرسازي ارسال خواهد كرد.

فدايي دو تا از اين طرح‌ها را بازنگري طرح مربوط به گچساران و ياسوج دانست و تصريح كرد: در جاهايي كه تعاوني‌ها در حريم خارج از محدوده شهري زمين خريداري كرده‌اند بايد روند قانوني تغيير كاربري اجرا شود.

وي با اشاره به همكاري تعاوني‌ها با راه و شهرسازي در تعيين تكليف اين زمين‌ها ابراز داشت: الحاق اين زمين‌ها به محدوده شهري منوط به طي كردن مراحل قانوني است.

كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر داري ۱۷ شهر است.

نظر شما