شناسهٔ خبر: 16913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۵۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان دنا واقع در کهگیلویه و بویراحمد در حال بهسازی و آسفالت

آسفالت راه روستایی معاون ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دنا در حال زیرسازی، مرمت و آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره و شهرسازي كهگيلويه و بويراحمد، محمد راستا افزود: طول راه‌های روستایی در شهرستان دنا حدود ۵۲۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از نیمی از آنها آسفالت شده است.

وی میزان اعتبار لازم برای تکمیل این ۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دنا را افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

راستا میزان راه‌های اصلی و فرعی در این شهرستان را نیز به ترتیب ۷۵ و ۱۸۰ کیلومتر ذکر کرد.

وی یکی از پروژه‌های مهم حوزه راهسازی در این شهرستان را جاده سی سخت به یاسوج به طول حدود ۳۵ کیلومتر دانست و گفت: پنج کیلومتر از این محور هم اکنون در دست اجراست.

وی قرارداد اولیه برای بهسازی و دوبانده کردن این محور سخت گذر و خطرناک را افزون بر ۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت: برای تکمیل آن به اعتباری به همین میزان نیاز است.

وی ورودی شهر پاتاوه به طول حدود یک کیلومتر را از دیگر پروژه‌های مهم در شهرستان دنا دانست و افزود: تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال به این طرح تخصیص داده شده است.

راستا اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را نیز افزون بر ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی عملیات بهسازی و آسفالت آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

شهرستان دنا با مرکزیت شهر سی سخت و جمعیتی افزون بر ۴۶هزار نفر دارای دو بخش مرکزی و پاتاوه در حدود ۳۵ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نظر شما