شناسهٔ خبر: 169146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از شناسایی و برخورد قانونی با ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راههای همدان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

آهکی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز از طریق گشت‌های راهداری شناسایی و با اخذ دستور قضایی نسبت به توقف و رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی راه‌های استان همدان اقدام شده است و این اداره کل نسبت به هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به‌شدت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: از هم استانی‌های گرامی خواهشمندیم قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوزها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

آهکی تصریح کرد: علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ساعته محورهای استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری، مردم عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت رفع مستحدثات غیرمجاز در حریم راه‌ها اقدام کنند.