شناسهٔ خبر: 169169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اعلام کرد؛

رشد ۸ برابری احداث راه‌های استان سمنان در دولت سیزدهم

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم با احداث ۱۲۲/۵ کیلومتر راه اصلی، احداث راه های اصلی در استان به میزان ۸ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به رشد ۸۴۰ درصدی احداث راه اصلی در دولت سیزدهم در سطح استان گفت: در ۱۰ پروژه راه‌سازی استان، تاکنون ۱۲۲/۵ کیلومتر راه اصلی ساخته شده است.

حسینی طباطبایی ادامه داد: تکمیل محور سرخه-سمنان به طول ۱۱/۵ کیلومتر، ساخت ۳۶ کیلومتر از محور دامغان-معلمان، احداث ۳۶ کیلومتر از محور آزادراه حرم تا حرم (محدوده آرادان-لاسجرد)، ساخت ۱۱/۵ کیلومتر از محور دامغان-دیباج، ۱۰ کیلومتر سمنان-فیروزکوه، بهسازی ۱۱/۵ کیلومتر از کمربندی سمنان و ۶ کیلومتر از محور دامغان-فولادمحله از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راه استان است.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه احداث تقاطع رشد ۳۰۰درصدی رخ داده، اظهار کرد: تکمیل و افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی سمنان پس از ۱۷ سال انتظار و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال، پیشرفت فیزیکی تقاطع آرادان و تقاطع غیرهمسطح بیمارستان مهدیشهر از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش احداث تقاطع است.

حسینی طباطبایی تصریح کرد: هم‌زمان با سفر شهید جمهور به استان دو پروژه دامغان_معلمان و سمنان_فیروزکوه در اولویت تخصیص بودجه پروژه‌های راه‌سازی استان قرار گرفت و با تلاش‌های نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، اداره‌کل راه و شهرسازی استان منتظر تخصیص بودجه به پروژه‌ها جهت تسریع در اجرای پروژه است.