شناسهٔ خبر: 16917 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

درویش‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

طرح اتصال ریلی خرمشهر-بندر امام (ره) در انتظار تصویب هیأت دولت/ اعتبار اولیه اجرای طرح ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شد

عبدالکریم درویش زاده مديركل راه‌آهن جنوب (اهواز) با بیان اینکه طرح احداث خط آهن خرمشهر-شادگان-بندر امام (ره) جایگزین ساخت خط دوم اهواز-خرمشهر می‌شود٬ گفت: برای ساخت این محور ریلی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

عبدالکریم درویش‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت خط جدید خرمشهر-شادگان-بندر امام (ره) گفت: پیش از این دولت مصوبه‌ای برای ساخت خط دوم مسیر ریلی اهواز-خرمشهر داشت که با توجه به ترافیک سبک در این مسیر٬ پیشنهادی مبنی بر جایگزینی ساخت محور خرمشهر-شادگان-بندرامام به جای خط دوم اهواز-خرمشهر به دولت ارائه شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم در نشستی که مسئولان استان و شرکت راه‌آهن با وزیر راه و شهرسازی در اواخر سال گذشته داشتند٬ اتخاذ شد٬ افزود: برای ساخت این محور ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده است.

مديركل راه آهن جنوب (اهواز) با بیان اینکه این طرح ملی از طرح‌های اولویت‌دار راه آهن است و با تامین اعتبار آن تلاش می‌شود در سریع ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد٬ ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت ساخت خط دوم‌ها با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده و اعتبارات ساخت خط جدید خرمشهر-شادگان-بندرامام(ره) از محل ساخت خط دوم اهواز-خرمشهر تأمین می‌شود٬ احداث خط خرمشهر-شادگان-بندرامام را نیز راه‌آهن بر عهده می‌گیرد.

درویش زاده با یادآوری اینکه هنوز جایگزینی ساخت راه آهن خرمشهر-شادگان-بندرامام به جای خط دوم اهواز-خرمشهر از سوی هیئت وزیران تصویب نشده است٬ گفت: به محض اینکه تغییر مصوبه به تأیید هیئت دولت برسد٬ مقدمات اجرایی ساخت این پروژه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: اعتبارات این پروژه از محل اعتبارات فولاد خوزستان و ردیف اعتباری خط دوم مسیر اهواز-خرمشهر در قانون بودجه تأمین می‌شود./

نظر شما