شناسهٔ خبر: 169188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام معامله کتبی در مشاورین املاک ممنوع است

. معاون مسکن و ساختمان ادراه کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید براینکه هرگونه معامله کتبی در مشاورین املاک ممنوع است، گفت: در راستای ماده ۱۸ قانون نظارت بر بازار مسکن باید تمام معاملات اجاره، خرید و فروش مسکن و زمین در سامانه‌های املاک و اسکان کشور ثبت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی همدان، علیرضا صارمی معاون مسکن و ساختمان  اظهار کرد: در راستای ماده ۱۸ قانون نظارت بر بازار مسکن باید تمام معاملات اجاره، خرید و فروش مسکن و زمین در سامانه‌های املاک و اسکان کشور ثبت شود.

صارمی گفت: بر اساس این قانون از ابتدای امسال تمام قراردادهای عادی و کاغذی حذف شده و مشاورین املاک باید تمام معاملات خرید، فروش و اجاره را در سامانه خودنویس به صورت برخط وارد کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بر این سامانه نظارت خواهند داشت، تصریح کرد: مشاورین املاک متخلف در ابتدا تذکر کتبی دریافت خواهند کرد و در صورت تذکر دوم مجازات پلمب یا ابطال پروانه کسب خواهند داشت.

صارمی با بیان اینکه هیچ مشاور املاکی در استان نمی‌تواند معاملات را روی کاغذ ثبت کند، خاطرنشان کرد: در راستای نظارت بر بازار مسکن و قانون جهش تولید مسکن هر گونه معامله کتبی در بنگاه‌های مشاورین املاک ممنوع است.