شناسهٔ خبر: 169191 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۲۴ هزار و تأیید نهایی بالغ بر ۴۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ازثبت نام بیش از ۱۲۴ هزار و تأیید نهایی بالغ بر ۴۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، هفتمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مودی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی (دبیر شورا) و دیگر اعضا در محل استانداری برگزار شد.

میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۱۲۴ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند افزود: تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته و تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و تعداد ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

میرمحمد مودی ادامه داد: تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری، دو هزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

دبیر شورای مسکن استان در بخش پرداخت تسهیلات هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه و ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک‌های مسکن، ملی، تجارت، ملت و صادرات است.

مودی در بخش گزارش قانون جوانی جمعیت هم بیان داشت: تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که حدود ۹ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند و ۶ هزار و۸۰۰ نفر تاکنون در پایش طرح واجد شرایط شناخته شده که به میزان ۱۱ هزار نفر زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شده است.

شایان ذکر است در خصوص تعیین تکلیف مجری آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای بیرجند، خوسف، نهبندان و سرایان مقرر شد سایت‌های ۲۷۰ هکتاری بیرجند توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها و سایت ۲۷ هکتاری بیرجند و سایت‌های خوسف، سرایان و نهبندان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شود.