شناسهٔ خبر: 169231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در کمیسیون ماده ۱۴

مزیدی معاون حمل و نقل خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ استان به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: کمیسیون ماده ۱۴ از دیگر کمیسیون‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جلسه تشکیل داد و به پرونده‌ها رسیدگی شده است.

وی افزود: همچنین در این کمیسیون به تخلفات مالکان آن دسته از ناوگان حمل و نقل که رانندگانشان کارت هوشمند دارند اما با انجام تخلفاتی چون عدم ارائه اسناد و مدارک و یا حمل بار اضافه قوانین را رعایت نمی‌کنند نیز رسیدگی می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: وجود نقص فنی تهدید کننده ایمنی در وسیله نقلیه، فقدان تجهیزات مورد نیاز در وسیله نقلیه و برگ معاینه فنی، نداشتن بیمه نامه شخص ثالث معتبر و یا گواهی تایید صلاحیت ناوگان، واگذاری وسیله نقلیه به راننده فاقد مدارک مجاز و معتبر و بروز تصادف منجر به جرح یا فوت ناشی از نقص فنی وسیله نقلیه و سایر مواردی که موجب کاهش ایمنی و اختلال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای می‌شود از عمده تخلفات مطرح شده در این این کمیسیون است.

مزیدی یادآور شد: در جلسه این کمیسیون که به طور مستمر برگزار می‌شود به تخلفات مالک ناوگان رسیدگی و پس از بررسی اسناد و مدارک و استماع دفاعیات مالکان متناسب با تخلف انجام شده برای آن‌ها رای صادر شد.