شناسهٔ خبر: 170271 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قطعات ۱۲ و ۱۳ بزرگراه دیر -بوشهر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

قطعات 12ر و 13 بزرگراه بوشهر دیر رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: قطعات ۱۲ و ۱۳ بزرگراه دیر- بوشهر به طول ۲۵کیلومتر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا و فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، مهندس ابوالفضل بروزه رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در بازدید از پروژه‌های بزرگراه دیر- بوشهر، بهسازی محور خورموج-لاورشرقی، پل رودخانه باهوش و بزرگراه اهرم- برازجان اظهار کرد:   قطعات ۱۲ و ۱۳ بزرگراه دیر- بوشهر به طول ۲۵کیلومتر بوده که تاکنون ۱۳.۸ کیلومتر از مسیر آسفالت و مابقی مسیر در لایه‌های روسازی قرار داشته و پروژه با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا و فعال است.

وی افزود: قیر مورد نیاز پروژه جهت آسفالت مسیر تا محور فرعی باشی-خورموج تامین شده و طی روزهای آتی و پس از اتمام سطح لایه اساس، حدود ۱۸۰۰ متر از مسیر، ادامه اجرای آسفالت انجام می‌شود.

بروزه پس از بازدید از پروژه بهسازی محور خورموج-لاورشرقی بیان کرد: با توجه به تعهدات قراردادی پیمانکار در پروژه، ۲کیلومتر از مسیر اتمام یافته و طی توافقات صورت گرفته با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، آسفالت آن انجام گردیده است و با برنامه ریزی صورت گرفته هم اکنون ۱۲۰۰ متر از یک باند در درون روستای لاور شرقی آماده اجرای آسفالت بوده که هماهنگی لازم در این خصوص با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان صورت پذیرفته است.  

وی اضافه کرد: با اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته طی چند روز آینده طول آماده آسفالت در محدوده روستا به ۱۶۰۰ متر افزایش می‌یابد و در این زمینه چالش‌های پیش رو جهت اجرای باند دوم نیز مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گرفت.  

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌ها راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: در حال حاضر اقدامات پروژه در محدوده درون روستا در سطح لایه روسازی و همچنین بخش ۲۰۰متری ترانشه برداری با سرعت در حال انجام است.

بروزه در خصوص بازدید از پروژه احداث پل رودخانه باهوش اهرم گفت: آرماتوربندی یک دستگاه فونداسیون یکی از پایه‌های پل به همراه آرماتوربندی کوله پل انجام گردیده و پیمانکار در حال آماده کردن ایستگاه بتن ساز جهت شروع عملیات بتن ریزی پروژه می‌باشد.

بروزه در ادامه بازدید از محور اهرم - برازجان گفت: محور اهرم-برازجان به طول ۵۴ کیلومتر است که ۲۲ کیلومتر از این مسیر در دولت رئیس جمهور شهید با تخصیص اعتبارات مصوبات سفر به استان بوشهر به بهره برداری رسید.  

وی افزود: در حال حاضر نیز در دو جبهه از مسیر در محدوده روستای سمل و در محدوده روستای ابوالفیروز تا سرکره عملیات اجرایی شامل تکمیل ابنیه فنی و عملیات زیرسازی در حال انجام است که امید است با تخصیص اعتبارات مورد نیاز به پروژه شاهد افزایش طول دو بانده شدن این بزرگراه واقع در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور باشیم.