شناسهٔ خبر: 16942 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بت شکن در مراسم گرامیداشت هفتادوهفتمین سالگرد تاسیس بانک مسکن:

سه شرط ایجاد بانک توسعه‌ای ضد نوسان مسکن/ پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های مسکن مهر

بت شكن مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۱۴ میلیون مشتری از ابتدای تاسیس بانک مسکن پرداخت شده است گفت: در دوران پساتحریم باید بانک مسکنی داشته باشیم که بتواند با بانک‌های مسکن بین المللی همکاری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدهاشم بت‌شکن عصر دیروز شنبه ۲۶ شهریور در مراسم گرامیداشت هفتادوهفتمین سالگرد تاسیس بانک مسکن گفت: از ابتدای تاسیس این بانک ۱۱ میلیون تسهیلات خرید، احداث و تعمیر مسکن توسط این بانک به متقاضیان اعطا شده است. مجموع این تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان و به بیش از ۱۴ میلیون مشتری پرداخت شده است. همچنین داشتن ۴.۵ میلیون پرونده تسهیلاتی جاری یا زنده از سوی بانک مسکن یک رکورد در شبکه بانکی کشور است.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: این بانک ۱۱۶ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات دارد که بزرگترین پرتفوی تسهیلاتی در بازار تسهیلات شبکه بانکی کشور را شامل می‌شود. همچنین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع ایرانیان در بانک مسکن سپرده گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک مسکن هزار و ۲۵۵ شعبه و ۱۳ هزار نفر پرسنل در کل کشور دارد اظهار کرد: معوقات این بانک به دلیل نظارت صحیح بر نحوه اعطا و مصرف تسهیلات از سوی مشتری، در حال حاضر تنها ۲.۸ درصد است که از استاندارد جهانی (۳ درصد) هم کمتر است.

بت شکن با بیان این که باید این بانک به عنوان ابزار اجرای تصمیمات دولت تصمیم‌گیری مناسبی برای بخش مسکن داشته باشد افزود: به همین دلیل در تصمیم ‌سازی های بخش مسکن فعال بوده‌ایم و برنامه ۲۰ گانه بزرگی در این خصوص تهیه و به تایید معاون اول رئیس جمهور رساندیم. تابحال ۷۰ درصد این برنامه‌ها محقق شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات داده‌ایم و توانسته‌ایم ۱۷۶ هزار میلیارد ریال نیز جذب منابع جدید داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که برای ایجاد بانک توسعه‌ای ضد نوسان مسکن غیر از افزایش سرمایه دو شرط اساسی دیگر نیز لازم است بیان کرد: نخست اینکه ۴۵ هزار میلیارد تومان توسط بانک برای مسکن مهر به دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پرداخت شده است و این حق بانک مسکن است که این مبلغ در بانک مانده و صرف افزایش سرمایه بانک مسکن شود. این مبلغ می‌تواند بار دیگر به چرخه تسهیلات مسکن وارد شده و قدرت وام دهی بانک را افزایش دهد. چراکه ما در دوره پساتحریم باید بانک مسکنی داشته باشیم که بتواند با بانک‌های مسکن بین المللی همکاری کند.

بت شکن ادامه داد: شرط دوم فراهم شدن ابزار و شرایط توسعه ای بودن بانک مسکن است که شامل بازساختارسازی منطقی استخدام نیروی انسانی متخصص و خروج بانک مسکن از شمول دستورالعمل‌های دولتی باشد تا بتواند فوق العاده مزایای شغلی کارکنان را پرداخت کند.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن با لغو تحریم های بین المللی علیه ایران بانک مسکن می تواند در رونق بخش مسکن به عنوان پیشران خروج اقتصاد از رکود موثر باشد./

برچسب‌ها:

نظر شما