شناسهٔ خبر: 169444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تنوعی از حمایت ها و تسهیلات برای نوسازی در بافت فرسوده

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اشاره به تنوعی از حمایت ها و تسهیلات برای نوسازی در بافت فرسوده، گفت: پیش نیاز برخورداری از حمایت ها این است که ملک متقاضی در محدوده بافت فرسوده باشد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص حمایت ها و مشوق ها برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده اظهار کرد: دولت و شهرداری ها در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، کمک ها و حمایت هایی را برای مالکان و سازندگان این محدوده ها تدارک دیده اند.  

وی افزود: پیش نیاز برخورداری از حمایت های فوق این است که ملک متقاضی در محدوده بافت فرسوده باشد که در این رابطه مالکان می توانند با مراجعه به سایت facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: این حمایت ها شامل حمایت های صدور مجوزها و انشعابات، حمایت و کمکهای مالی (وام)، حمایت و کمک های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض است.  

وی در خصوص حمایت های صدور مجوزها و انشعابات بیان کرد: در صورتی که مالکان در بافت فرسوده اقدام به نوسازی منزل خود نمایند علاوه بر اینکه پروانه ساختمانی در کمترین زمان صادر می شود مشمول۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد) در هزینه های صدور پروانه خواهند شد.  

قاری قرآن افزود: همچنین حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط ادارات آب، برق، گاز، مخابرات و ... و صدور پروانه پایان کار در کمترین زمان از دیگر حمایت هایی است که از آن بهره مند می شوند.  

وی در خصوص حمایت ها و کمک های مالی عنوان کرد: اگر مالکان اقدام به نوسازی منزل مسکونی خود که در بافت فرسوده واقع شده است، نمایند از حمایت و کمک های مالی در قالب وام ساخت و اجاره بهره مند خواهند شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: وام نهضت ملی (ساخت) شامل ۴۰۰ میلیون تومان برای کلانشهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرها بوده که این وام ۲۳ درصد سود داشته و جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۲۰ سال است.  

وی ادامه داد: وام نوسازی مسکن (ساخت)، ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرها است و شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد بوده همچنین جمع دوره ساخت و بازپرداخت آن ۷ ساله است.  

قاری قرآن گفت: در صورتی که مالکان اقدام به نوسازی نموده و وام ساخت دریافت کنند دولت برای اسکان موقت در مدت زمان ساخت با ارائه وام قرض الحسنه با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۳ ساله با مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای کلانشهرها و ۹۰ میلیون تومان در سایر شهرها از آنان حمایت می کند.  

وی در خصوص دیگر حمایت ها و کمک ها برای نوسازی مسکن به حمایت های شهرسازانه اشاره و اظهار کرد: این حمایت ها شامل تسهیل در ضوابط معماری، تسهیل در ضوابط پارکینگ، افزایش تراکم ساختمانی و کاربری مسکونی و غیرمسکونی است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: علاوه بر تمامی موارد مالکان در بافت فرسوده، میتوانید واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمینهای تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف چهل درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کنید.