شناسهٔ خبر: 169466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

تحقق ۲۰۰ درصدی اعتبارات باندهای دوم استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲

تحقق 200 درصدی اعتبارات باندهای دوم خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تحقق ۲۰۰ درصدی اعتبارات باندهای دوم استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی؛ میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به همراه جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و سلمان اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با نیازی معاون تولیدی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار و گفتگو کردند.  

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در این دیدار بر ضرورت تأمین اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیمه تمام استان تأکید کرد وگفت: ما همواره در جلسات شورای اداری، شورای برنامه ریزی و توسعه و… به این نکته تأکید داریم که با توجه به اندک بودن اعتبارات استانی، مدیران برای جذب و جلب اعتبارات ملی تلاش کنند.  

به گفته وی؛ یکی از حوزه‌هایی که توانسته در جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه‌ای موفق باشد، دوبانده‌سازی محورهای مواصلاتی استان با اهتمام ویژه اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی است.  

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات ملی استان خراسان جنوبی در حوزه باندهای دوم بیش از ۲.۵ برابر متوسط تخصیص طرح‌های عمرانی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است که این پیگیری‌ها تحقق ۲۰۰ درصدی اعتبارات باندهای دوم استان را در سال ۱۴۰۲ رقم زد.  

قناعت ضمن تشکر از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در جهت تأمین منابع برخی پروژه‌های استان، متذکر شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری به تکمیل محور شرق به ویژه راه آهن استان خراسان جنوبی، می‌بایست تأمین منابع این پروژه عظیم ریلی در اولویت کشور قرار گیرد و عملیات اجرایی آن با قدرت پیگیری شود.  

نیازی معاون تولیدی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به نگاه این سازمان به پروژه‌های مناطق کمتر برخوردار کشور، اظهار داشت: تأمین منابع اعتباری طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا که قابلیت بهره برداری در سال ۱۴۰۳ را دارند، در اولویت برنامه‌های سازمان و برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد.  

وی درخصوص تأمین اعتبار پروژه‌های خاص استان خراسان جنوبی نیز قول مساعد داد.