شناسهٔ خبر: 16947 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پیشرفت ۹۲ درصدی بیمارستان شهرستان سراب/ ۵۶۰۰ واحد مسکن مهر قابل افتتاح و آماده تحویل است

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی از پیشرفت ۹۲ درصدی بیمارستان سراب خبر داد، این در حالیست که به گفته وی ۵۶۰۲ واحد مسکن مهر در سطح استان قابل افتتاح و آماده تحویل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربایجانشرقی، توحید اخلاقی در جریان بازدید استاندار آذربایجانشرقی از بیمارستان در حال احداث سراب گفت: این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی (۲۱۷ تخت کل) با زیربنای کل حدود ۱۷۵۰۰ مترمربع با پیشرفت ۹۲ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مختلف جراحی، اورژانس، زنان و زایمان، درمانگاه، رادیولوژی، آزمایشگاه، مراقبت‌های ویژه، فیزیوتراپی، آندوسکوپی و اداری است.

اخلاقی گفت: در احداث این بیمارستان مقررات مربوط به صرفه جوئی در مصرف انرژی نیز رعایت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا تغییرات لازم مطابق با آخرین روش‌های درمانی در آن اعمال شود و عملیات اجرایی بقیه بخش‌ها طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

 استاندار آذربایجانشرقی نیز در این بازدید با تاکید بر تسریع در اتمام عملیات اجرایی بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی سراب به عنوان یکی از پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور به استان گفت: با توجه به این که بیمارستان موجود پاسخگوی نیاز شهرستان نیست لذا تلاش می‌کنیم بیمارستان جدید در کمترین زمان به اتمام برسد.

توحید اخلاقی همچنین در رابطه با افتتاح ۵۶۰۰ واحد مسکن مهر افزود: همزمان با دهه فجر امسال ۵۶۰۲ واحد مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این واحد‌ها در قالب تعاونی (۵ ساله و ۹۹ ساله)، تفاهم نامه سه جانبه و خود مالکین در شهرهای مختلف استان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۱۹۴۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر , ۴۸ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۳۲۵۰ واحد در شهرهای جدید و ۳۵۹ واحد در بافت فرسوده آماده تحویل است.

اخلاقی اضافه کرد: تاکنون ۳۲۳۴۹ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزارنفر, ۱۳۳۱۹ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر, ۲۷۷۸۱ واحد در شهرهای جدید و ۱۶۳۵۰ واحد در بافت فرسوده که جمعا بتعداد ۸۹۸۸۹ واحد افتتاح شده است.

نظر شما