شناسهٔ خبر: 169604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و مسکن دو اولویت اساسی توسعه استان سیستان و بلوچستان

سیستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش مسکن و راه دو اولویت‌های مهم استان محسوب می‌شوند چرا که توجه به این حوزه ها از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق توسعه پایدار برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)،محمد کرمی روز پنجشنبه به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه توسعه راه‌ها نقش اساسی در پیشرفت همه جانبه استان ایفا می کند ضروری است فرآیند ساخت بزرگراههای استان با قوت تداوم یابد تا نتیجه مثبت آن در توسعه و کاهش تلفات جاده ای نمود بیشتری داشته باشد.

وی گفت: همچنین در حوزه مسکن نیز لازم است همچنان تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از طرق الحاق اراضی به محدوده شهرها انجام شود تا تمام متقاضیان طرح از مزایای آن بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ساخت نهضت ملی مسکن تاکید و اظهار کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌رفت از مشکلات این حوزه است.

کرمی در ادامه با توجه به شرایط منطقه سیستان برای شتاب بخشیدن به ساخت و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در این منطقه دستور مساعدت ویژه را صادر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش در حوزه ساخت بزرگراه و مسکن از حمایت های مسئولان در تامین زمین و الحاق اراضی به محدوده شهرها در طرح نهضت ملی مسکن قدردانی نمود و بر عزم این اداره کل بر تداوم نهضت راهسازی و مسکن که موجبات ایجاد امید و افزایش شاخص برخورداری استان در کشور را از شبکه بزرگراهی فراهم نموده است، تاکید کرد.

عطاء اله اکبری افزود: این اداره کل با وجود بدهی کلان به پیمانکاران حوزه راه به تعهدات خویش در تکمیل شبکه بزرگراهی استان به ویژه بزرگراه زابل- زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش شاخص مسکن و ساخت پروژه های شهری پایبند است.