شناسهٔ خبر: 169617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل و به‌روزرسانی سامانه ملی املاک و اسکان در جیرفت

امیری جیرفت رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان جیرفت در گزارشی از تکمیل و به‌روزرسانی سامانه ملی املاک و اسکان درشهر جیرفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان )، علیرضا امیری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت گفت: ایجاد سامانه ثبت قرارداد موجر و مستاجر به ‌عنوان سامانه خودنویس، تکمیل و به‌روز رسانی شده و مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان، از تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با خبر شوند و همچنین کاربرد ساماندهی و مدیریت انتشار آگهی های املاک مسکونی و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در قالب وظایف این سامانه تعریف شده است.

وی اظهار کرد: این سامانه حسب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به عنوان ابزاری برای مدیریت و ایجاد شفافیت در بازار مسکن ایجاد شده و اطلاعات دستگاه‌های مختلف در خصوص ویژگی‌های سکونت و مالکیت خانواده‌ها در این سامانه تجمیع شده است. و سرپرستان خانواده با مراجعه به سامانه مذکور می توانند  اطلاعات مربوط به سکونت و مالکیت خود را در این سامانه تایید، تکمیل و تصحیح کنند.

امیری بیان کرد:این سامانه می تواند یکی از زیرساخت‌های اصلی سرشماری برخط نفوس و مسکن مورد استفاده قرار بگیرد و بهره برداری از سامانه (سامانه خودنویس) رایگان است

رئیس اداره راه و شهرسازی جیرفت در پایان گفت : سامانه خودنویس با هدف کاهش هزینه‌های واسطه‌گری و کاهش هزینه‌های مالی و غیرمالی معاملات مسکن از طریق ثبت رایگان قراردادهای اجاره توسط متعاملان به آدرس srem.mrud.ir  ایجاد شده است.