شناسهٔ خبر: 169712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در لرستان

لرستان غفاری ۱ معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه به لرستان با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان و معاونین به دیدار امام جمعه خرم آباد رفت و با وی به گفتگو نشست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)؛ امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۶ خرداد ماه در سفر به استان لرستان با حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم آباد دیدار کرد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این دیدار با اشاره به روند اجرای پروژه‌ها گفت: تمام پروژه‌های استان لرستان بخصوص ابر پروژه راه آهن دورود_خرم آباد هم برای مردم و هم دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: لرستان یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و غرب کشور محسوب می‌شود که توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و خصوصاً توسعه ریلی دارای مزیت‌های استانی و کشوری است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: راه آهن دورود_خرم آباد از اولویت‌های این وزارتخانه است که تأمین منابع مالی و اعتباری آن از محل تهاتر نفت انجام شده است.

وی تصریح کرد: جاده‌های استان لرستان سهم بسزایی در حمل و نقل و جابه‌جایی کالا و بار در کشور دارد که این جابه‌جایی باعث وارد آمدن خسارات به زیرساخت‌های استان می‌شود که افتتاح راه آهن می‌تواند از این خسارات بکاهد و مزیت‌های بیشتری برای لرستان داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور شهید به لرستان مصوبات خوبی مصوب شد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته سعی در هر چه زودتر به نتیجه رساندن آن‌ها است.

غفاری به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه مسکن اشاره و بیان داشت: در حوزه مسکن برنامه ریزی‌های لازم برای تهیه زمین انجام شده است اما متأسفانه بانک‌ها در زمینه دادن تسهیلات چندان همکاری نمی‌کنند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم آباد مطالبات مردم را مهم برشمرد و گفت: پروژه‌های چهارخطه در استان و از همه مهم‌تر ابر پروژه راه آهن دورود_خرم آباد برای تک تک مردم استان لرستان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: راه آهن دورود_خرم آباد یکی از پروژه‌های کلیدی و راهبردی لرستان است که با افتتاح و بهره برداری از آن شاهد تحول در اوضاع کلی مردم استان خواهیم بود.

امام جمعه خرم آباد توضیح داد: لرستان باید متمایز از دیگر استان‌ها دیده شود و از بودجه‌ها و اعتبارات ملی برای پیشرفت آن استفاده کرد.