شناسهٔ خبر: 169721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی درخواست شهروندان ۳ شهر در کمیسیون ماده ۵ استان کردستان

کمیسیون ماده 5 سنندج سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری راه وشهرسازی گفت: در جلسه کمیسیون ماده پنج استان، ۳۳ مورد درخواست وارده به دبیرخانه کمیسیون از سه شهرسنندج- مریوان وکامیاران بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، مصطفی رضایی گفت: جلسه کمیسیون ماده پنج استان با موضوع و دستور کار بررسی ۳۳ مورد درخواست شهروندان شهرهای سنندج ۲۳ مورد- مریوان ۶ درخواست و کامیاران۴ مورد، در محل دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان برگزار شد.

رضایی اظهار کرد: سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت فرسوده و ناکارآمد در شهر مریوان نیز از جمله مباحث مطرح در جلسه کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: افزایش تراکم طبقات و تغییر کاربری بیشترین میزان درخواست‌های مطرح شده در جلسات کمیسیون را تشکیل می‌دهد.

رضایی ادامه داد: افزایش سطح اشغال و تثبیت کاربری نیز از جمله مواردی است که به کرات از طرف شهروندان به دبیرخانه تحویل و در کمیسیون در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: قبل از طرح در کمیسیون ماده پنج، در مورد تک تک پرونده‌های وارده به دبیرخانه کمیسیون، توسط کارشناسان در کمیته کار بررسی‌های فنی انجام و در مورد آن‌ها اظهار نظر و تصمیم‌سازی شده و به منظور تصمیم گیری در جلسه کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته و درخواست‌های قانونی به منظور اجرا مصوب می‌شود.