شناسهٔ خبر: 169725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با درایت و نظارت مستقیم یگان حفاظت از اراضی ملی گلستان؛

تصرف اراضی گلستان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به کمترین میزان رسید

راه و شهرسازی گلستان - شعبانیان معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: با درایت و نظارت مستقیم یگان حفاظت از اراضی ملی گلستان در سه ماهه نخست سال جاری شاهد حداقل تصرف و تعرض به اراضی دولتی در استان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، جمشید شعبانیان، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، وظیفه حفاظت و رفع تصرف از کلیه اراضی و املاک با اجرای دقیق و به موقع احکام قضایی را بر عهده دارد.

وی افزود: انجام گشت زنی مستمر در حوزه استحفاظی به منظور پیشگیری تعرض به اراضی، جلوگیری از هر گونه اخلال، تصرف، تعرض، تجاوز، تخریب، ایجاد مزاحمت در اراضی، برخورد قاطع و فوری با معترضین و متصرفین اراضی دولتی و ارجاع به مقامات قضایی و تهیه و تدوین طرح‌های موردنیاز به منظور تامین حفاظت اراضی را می‌توان از مهم‌ترین وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد.

شعبانیان ادامه داد: با اهتمام ویژه یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در شناسایی متصرفین، در سه ماهه ابتدایی سال جاری شاهد حداقل تصرف و تعرض به اراضی دولتی گلستان بودیم.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: در فروردین ماه سال جاری یگان حفاظت اراضی ملی گلستان یک فقره اراضی دولتی به متراژ ۲۵۰ متر مربع و به ارزش ۲۵ میلیارد ریال را رفع تصرف و به بیت‌المال بازگرداند.

وی با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را به پیامک به شماره ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.