شناسهٔ خبر: 169737 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۱۰ هزار تن گندم سهمیه‌ای به خراسان رضوی حمل شد

حمل گندم رئیس ادارۀ کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای خرداد ماه تا ۲۵ این ماه ۱۰ هزار و ۲۰۳ تن گندم توسط ناوگان باری به این استان حمل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، محمدعلی خانی گفت: در پی درخواست ادارۀ کل غله و بازرگانی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان مبنی بر تأمین ناوگان مورد نیاز برای حمل و جابه‌جایی محصولات کشاورزی؛ این اداره کل با هماهنگی با تشکل‌های صنفی مرتبط اقدام به اعزام ناوگان مورد نیاز به استان گلستان کرد.

خانی اظهار کرد: بر این اساس طی ۳۹۳ سفر تا تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه ۱۰ هزار ۲۰۳ تن گندم به شهرهای مشهد، سبزوار و بجستان حمل شد.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۵۶۵ تن گندم طی ۳۶۲ سفر به شهرستان مشهد، ۶۱۸ تن طی ۳۰ سفر به سبزوار و ۲۰ تن گندم با یک سفر به شهرستان بجستان حمل و جابه‌جا شد.

رئیس ادار کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سال قبل ۵۸ درصد از سفرهای ناوگان باری خارج از استان و ۴۲ درصد از سفرها درون استانی بوده است.

خانی اذعان کرد: بر اساس آمار صدور کارت هوشمند ناوگان باری در خراسان رضوی ۳۸ هزار راننده با ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در حوزه حمل بار در جاده‌های استان فعالیت دارند.