شناسهٔ خبر: 169738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

۲۰ کیلومتر دیگر از محور بجنورد به جنگل گلستان تا پایان امسال چهاربانده می‌شود

بیست کیلومتر دیگر از محور بجنورد به جنگل گلستان در خراسان شمالی تا پایان امسال چهاربانده می شود مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: محور بجنورد به جنگل گلستان به عنوان یکی از محورهای اصلی و ترانزیتی کشور یکی از اولویت‌ها است و ۲۰ کیلومتر دیگر از این مسیر امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، خیر الله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ضمن بازدید از محورهای ارتباطی و پروژه‌های در حال اجرا در حوزه زیرساختی از راه‌های کشور از محور مشهد تا به گرگان، اظهار کرد: بخشی از محور اصلی کریدور شمالی کشور در استان خراسان شمالی واقع شده است که ارتباط بین مرکز کشور را از طریق جنگل گلستان و بجنورد به سمت مشهد مقدس برقرار می‌کند.

خادمی افزود: ۳۱ کیلومتر این محور چهارخطه نشده که حادثه‌خیز است و با اختصاص اعتبار و قیر رایگان تلاش می‌شود تا این مسیر سریع‌تر به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده تا از ۳۱ کیلومتر باقیمانده این محور حدود ۲۰ کیلومتر امسال آماده و تحویل شود.

معاون راه و شهرسازی گفت: ۱۲ کیلومتر از این محور نیازمند یک کار بزرگ و گسترده و ایجاد سازه‌های سنگین است.

خادمی در خصوص محور جاجرم به میامی گفت: کارهای خوبی انجام شده و ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز در حال آماده‌سازی است و تلاش ما این است تا پایان سال آسفالت بخش عمده از آن به اتمام برسد.

وی افزود: اجرای عملیات محور محدوده بین جاجرم و گرمه نیز با تصمیم استان انجام خواهد شد و  بعد از سال‌ها، امسال عملیات خوبی در این محور اتفاق خواهد افتاد.

خادمی اظهار کرد: درخواست‌های دیگر استان در زمینه اجرای زیرگذرها، دوربرگردان و سایر اقدامات مورد نیاز که باید در این محور انجام شود، توسط مشاوران بررسی خواهد شد.

وی در خصوص محدوده رانشی خندقلو در این محور نیز تاکید کرد: مطالعات مرحله اول طرح در حال انجام است و حداکثر تا دو هفته آینده مطالعات مرحله اول به اتمام می‌رسد و مرحله وم این طرح شامل انتخاب طرح استاندارد و  جزئیات آن بعد از بازه زمانی دو هفته انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تقاضای استاندار و مسئولین استان برای الحاق ۱۰۰۰هکتار از محدوده جنوب شرقی شهر بجنورد به این شهر و تقاضای جابه‌جایی ایستگاه راه آهن نیز گفت: پیگیری برای آزاد شدن بخش عمده این زمین‌های درخواستی برای استفاده در طرح مسکن ملی انجام می‌شود.

خادمی افزود: در این زمینه حداکثر تا دو هفته آینده با حضور مشاور در استان تصمیم گیری خوب و مناسب به نفع مردم گرفته خواهد شد.