شناسهٔ خبر: 16977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای ترافیک استان گیلان با حضور اعضای شورای حمل ونقل

جلسه هشتمین جلسه شورای ترافیک استان با حضور اعضای شورای حمل و نقل استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به نقش فرهنگ در کاهش بار ترافيکي گفت: بي گمان اقدامات فرهنگي براي رعايت کردن قوانين راهنمايي رانندگي مي‌تواند در کاهش بار ترافيکي، تصادفات بین شهری و افزایش ضریب امنیت افراد موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا مسائل و مشکلات ترافیک و ایمنی استان برطرف شود افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌بایست با بررسی نواقص و نیازها و با همکاری همه جانبه در رفع مشکلات ترافیکی استان اقدام نمایند.

خاوری با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت است، تصریح کرد: غیر از تصادفات با عابر و موتور، احشام سرگردان نیز در جاده‌ها بسیارخطر آفرین است تا جایی که در ماه جاری، ۲مورد تصادف منجر به فوت مربوط به احشام سرگردان در جاده‌ها رخ داده است.

وی افزود: در سالهای گذشته احشام داغ گذاری و یا پلاک گذاری می‌شد تا در صورت وقوع تصادف، صاحب دام مشخص و برای پرداخت خسارت و ... شناسایی شود.

خاوری بیشترین میزان تصادفات با احشام سرگردان را مربوط به شهرستان‌های تالش و رضوانشهر یاد کرد.

وی برخورد با احشام را یکی از عوامل حادثه‌ساز برای رانندگی در مناطق روستایی عنوان کرد و گفت: در مناطقی که اقتصادی متکی به کشاورزی و دامپروری دارند به دلیل تردد خودروها در جاده‌های مجاور روستاها همواره خطرآفرین بوده است. معمولا در این مناطق، صاحبان حشم، مراقبت لازم را موقع رها کردن حیوانات اهلی خود در جاده‌ها ندارند و بعضا این حیوانات در معابر عبوری خودروها قرار می‌گیرند و همین مساله باعث بروز تصادف می‌شود.

نظر شما