شناسهٔ خبر: 169789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز با ۷۰ درصد پیشرفت دارد

مرکزآموزش فنی وحرفه ای سقز رییس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا دهه مبارک فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، زاهد حسینی رییس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: ساختمان  مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهر سفز در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۵۰ مترمربع و در ۲ طبقه توسط این اداره کل در دست ساخت است و۷۰ در صد پیشرفت دارد.

حسینی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۳ برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اضافه کرد: در هفت سال میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود ۵۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ و با تصویب اعتبار در نظر گرفته شده از محل سفر رئیس جمهور به کردستان و بعد از گذشت هشت سال مجدداً عملیات تکمیل این پروژه آغاز شد.

رییس اداره اجرایی پروژه‌های ساختمانی و تأسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی، ۵۰ میلیارد ریال از محل اوراق و ۵۰ میلیارد ریال هم از محل نفت و گاز برای این پروژه مصوب شد که از مجموع این ۱۲۰ میلیارد ریال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن اختصاص یافته است.

حسینی میزان پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را بیش از ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل محوطه و دیوارکشی لازم برای این پروژه به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: در صورت تامین اعتبار این پروژه تا دهه مبارک فجر امسال آماده افتتاح خواهد شد.