شناسهٔ خبر: 169816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

بازدید متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اهواز از پروژه فرهنگ شهر

ببینید | بازدید متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اهواز از پروژه فرهنگ شهر معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جمعی از متقاضیان طرح نهضت ملی  مسکن شهرستان اهواز از سایت فرهنگ شهر دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خوزستان، میثم آذرسا، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و ارائه گزارش به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: جمعی از متقاضیان طرح نهضت ملی شهرستان اهواز با حضور در سایت فرهنگ شهر ضمن بازدید از مراحل ساخت واحدهای مسکونی و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه آگاه شدند.

وی افزود: این برنامه با هدف اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد و ارائه گزارش به متقاضیان انجام شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

آذرسا اظهار کرد: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی قانون جهش تولید مسکن به منظور انجام فرایند انتخاب و تخصیص واحدهای نهضت ملی به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ماه قبل جلسه‌ای برگزار و طی این جلسه مستندسازی و اولویت‌بندی متقاضیان در پروژه‌های فاز ۱ و ۲ طرح نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز بر اساس امتیازبندی و طبق دستورالعمل‌های حاکم بر این طرح به صورت کاملاً سیستمی از سامانه جامع طرح نهضت ملی انجام شد.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان استانداری خوزستان، ستاد اجرایی فرمان (ره)، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرمانداری اهواز و نمایندگان ادارات حراست، بازرسی و رسیدگی به شکایات و جمعی از متقاضیان برگزار شد.

آذرسا گفت: در این آیین در فاز یک پروژه نهضت ملی مسکن فرهنگ شهر ۷۵ نفر و در فاز ۲ این پروژه ۶۰ نفر بر اساس امتیاز اولویت‌بندی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه استان در سال ۱۴۰۳ این اداره کل در حال انجام و تکمیل آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی جدید و انتخاب سازندگان واحدهای نهضت ملی در شهرهای مختلف استان است و این انتخاب متناسب با متقاضیان طرح نهضت ملی در هر شهرستان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: در فاز ۱ و ۲ فرهنگ شهر تا سه ماه آینده ۱۳۵ از واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

آذرسا تکمیل این تعداد واحد را به شرط تامین منابع مالی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۳۵ واحد از فاز ۱ و ۱۸۰ واحد از فاز ۲ به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

بر اساس این گزارش طی مدت چهار سال باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن در استان خوزستان ساخته شود.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.