شناسهٔ خبر: 169836 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات راهداری محوری و اساسی محور مهران به گنبد پیرمحمد

محور مهران ملکشاهی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از آغاز عملیات راهداری محوری و اساسی در محور مهران به گنبد پیرمحمد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه محور مهران به گنبد پیرمحمد به عنوان دومین مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) محسوب می‌شود، اظهار کرد: ۱۵ کیلومتر از محدوده ترشابه تا گنبد پیرمحمد به دلیل سست بودن لایه‌های زیرسازی و جنس نامرغوب مصالح منطقه، هرساله دچار خرابی از نوع نشست‌های بحرانی می‌شود.

وی گفت: به منظور ارتقای کیفیت جاده و نگهداری بهینه از آن، عملیات راهداری محوری این محور آغاز شده و پس از اتمام این عملیات بهسازی مسیر با آسفالت گرم و لکه گیری انجام خواهد شد.

چشمه خاور عنوان کرد: در این عملیات، لایه‌های سست و فاقد مشخصات با بیل مکانیکی برداشت شده و با استفاده از مصالح مرغوب، مقاطع مورد نظر در بیش از ۱۰۰ نقطه دارای خرابی بحرانی، بهسازی و مرمت می‌گردد.

وی افزود: همچنین پاک‌سازی قنوها، هدایت آب‌های سطحی به خارج از جاده، تنظیم بستر پل‌ها، ایمن‌سازی پرتگاه‌ها با دپوی خاکی و ریزش برداری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: بخشی از محور مهران به گنبد پیرمحمد در منطقه کوهستانی قرار دارد که بافت و جنس مصالح آن از نظر باربری و کیفیت پایین است و این مسیر در زمان جنگ و به صورت یک راه پدافندی از آن استفاده شده و از نظر پیچ‌ها، شیب‌های تند و زیرسازی از مشخصات فنی پایینی برخوردار است.

وی در پایان گفت: با انجام این عملیات راهداری، کیفیت تردد در این محور به طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت و ایمنی زائران اربعین حسینی (ع) نیز تامین خواهد شد.