شناسهٔ خبر: 16985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمع‌آوری آثار تجاوز به حریم راه در گردنه حیران

رئیس راه و شهرسازی آستارا گفت : با هدف ارتقای ایمنی، ساخت وسازهای غیر‌مجاز حریم راه در گردنه حیران تخریب و آثار آن جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان انور بی‌نیاز، رئیس راه و شهرسازی آستارا با تاکید بر لزوم حفظ و مراقبت از حریم راه‌ها گفت: ساخت و سازها در حریم راه‌ها یکی از چالش‌های مهم جاده‌ای این منطقه محسوب می‌شوند و حضور آنها موجب کاهش دید رانندگان و در نهایت افزایش تصادفات و مرگ میر مردم و مسافران خواهد بود.

وی با بیان اینکه افرادی در محدوده گردنه حیران بدون رعایت حریم قانونی اقدام به احداث بنا کردند که پس از طی مراحل قانونی و اخذ حکم قضایی ساخت ساز تخریب و آثار ناشی از آن جمع‌آوری شد.

رئیس راه و شهرسازی آستارا حفظ و حراست از حریم قانونی راههای اصلی،فرعی و روستایی حوزه استحفاظی را یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف خود عنوان کرد و افزود: در این راستا عوامل راهداری این اداره همواره نسبت به نظارت و بازدید از محورهای ارتباطی اقدام و در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیر‌مجاز در حریم قانونی راه از طریق مراجع ذیربط با افراد خاطی برخورد خواهد‌شد.

وی افزود: گردنه حیران یکی از نقاط گردشگری شهرستان آستارا است که به دلیل دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و چشم انداز‌های بدیع همواره اراضي مجاور حريم راه‌هاي این منطقه مورد طمع زمین‌خواران بوده و همین امر باعث‌شده تا ساخت و سازهايي در حاشيه راه‌هاي مذكور بدون مجوز از مراكز ذيربط به صورت غير‌مجاز انجام شود که خوشبختانه با هشیاری عوامل راهداری برچیده شد.

وی در ادامه به برنامه‌هاي اين اداره براي پاكسازي و زيبا‌سازي حريم راه‌ها اشاره کرد و گفت: اين اداره به منظور جلوگيري از سوانح رانندگي و افزايش ضريب ايمني محورهاي حوزه استحفاظی و همچنين در پيش بودن بهار طبيعت و ايام نوروز و حضور مسافران و گردشگران نوروزي از سرتاسر كشور به اين خطه، سامان‌دهي و پاكسازي حريم محورهاي ارتباطي را در دستور كار قرار دارد و خط کشی محورهای استحفاظی این اداره نیز با هدف افزايش ايمني تردد و دید كافی در شب ، كنترل ترافیك و تسهيل رفت و آمد انجام شده‌است./

نظر شما