شناسهٔ خبر: 170022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مردمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با مردم شهر اهرم

سخنرانی مدیر راه و شهرسازی در مسجد اهرم با هدف تسریع در پاسخگویی های مردمی سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در مسجد جنت شهر اهرم حضور و پاسخگوی سوالات مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در جمع نمازگزاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و هفته ولایت و امامت، هدف از این حضور را توجه به افکار عمومی و ارتباط موثر با مردم عنوان کرد و گفت: مردمی بودن و عدالت محوری اصلی ترین جهت گیری دولت سیزدهم است و در شرایطی که دشمنان به کمک ابزارهای رسانه ای و جریان های دروغین به دنبال نفی کارآمدی دولت هستند، توجه ویژه به افکار عمومی و حل و فصل مشکلات مردم در صف اول پاسخگویی مشت محکمی به تئوری پردازی های بیگانگان است به خصوص که این پاسخگویی ها در محل مساجد و همراه و دوشادوش با نمازگزاران باشد.

دستغیبی در جمع نمازگزاران  با بیان این‌که تاکنون ۹۴ هزار نفر در کل استان نسبت به ثبت‌نام در طرح سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون ۷۵ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط شده‌اند.

وی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قالب بهسازی مسکن روستایی در استان بوشهر، افزود: از این تعداد ۵ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است.

دستیابی از ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان خبر داد و اضافه کرد: ۱۲ شهر استان بوشهر بافت فرسوده دارند که تا کنون در قالب نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی ۲ هزار واحد مسکونی آغاز و ۱۵۰۰ واحد آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی در قالب خودمالکی را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن تاکنون ساخت ۴ هزار و ۱۵۷ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد انجام شده است.

وی از واگذاری ۵ هزار و ۹۶۷ زمین شهری به افراد دارای شرایط برای ساخت مسکن خبر داد و افزود: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ قطعه زمین مسکونی به افراد متقاضی قانون جوانی جمعیت در شهرهای استان بوشهر تحویل شده است.

دستغیبی تحویل ۵۰۰ قطعه زمین مسکونی به اقشار ویژه از جمله خانواده ایثارگران و شهدای استان را از دیگر طرح‌ها اعلام و اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۸ هزار قطعه زمین مسکونی به متقاضیان و افراد دارای شرایط در قالب قانون جوانی جمعیت، فرزند سوم به بعد، خانواده شهدا و ایثارگران و زوج‌های جوان استان بوشهر واگذار شده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که تا کنون ۹۴ هزار نفر در کل استان نسبت‌ به ثبت‌نام در طرح سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده‌اند، گفت: از این تعداد تا کنون ۷۵ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: از این تعداد ۱۹ هزار نفر متقاضی برتر شناخته شده‌اند که تا کنون ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها وجه اولیه را پرداخت کرده‌اند و ساخت مسکن‌شان وارد مرحله عملیاتی شده است.