شناسهٔ خبر: 170088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با موضوع تامین مسکن نیروهای مسلح استان؛

هفتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان سمنان برگزار شد

هفتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان سمنان هفتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان با موضوع بررسی تامین مسکن نیروهای مسلح استان سمنان با حضور رییس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، ظهر امروز هفتاد و یکمین جلسه شورای مسکن استان با موضوع بررسی تامین مسکن نیروهای مسلح به‌ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و با حضور سردار ابن‌الرضا رییس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور، فرماندهان نظامی و  انتظامی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شرق استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: با توجه به تامین اراضی انجام شده در شهرهای استان، اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان در شهرهای سمنان، دامغان، مهدیشهر و شهمیرزاد از آمادگی کامل جهت واگذاری زمین به نیروهای مسلح به‌منظور ساخت مسکن برخوردار است.

حسینی طباطبایی افزود: در سایت ۵۵ هکتاری سمنان، جهت ساخت ۷۵۰ واحدی مسکونی نیروهای مسلح طراحی صورت گرفته است.

سردار مجید ابن‌الرضا رییس قرارگاه نیروهای مسلح کشور نیز در حاشیه برگزاری این جلسه گفت: شهید رئیسی بر تامین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه نیروهای مسلح تاکید ویژه‌ای داشتند.در ادامه رییس قرارگاه نیروهای مسلح کشور با اشاره به هزینه اجاره مسکن در سبد خانوار، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نیروهای مسلح و تسهیلات دریافتی را بیان کرد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز  با اشاره به افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و واگذاری ۱ هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت با حضور شهید رییسی در استان افزود: در بخش مسکن روستایی ۳ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است.

هاشمی ادامه داد: در استان ۲۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت و در شهر جدید ایوانکی جهت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان دامغان‌ پروژه‌های نهضت ملی مسکن کاملا ویلایی است و تامین زیرساخت‌ها(آب،برق و گاز)  در سایت‌های مسکونی در حال اجراست.

استاندار سمنان تصریح کرد: بیش از ۲ هزار هکتار اراضی در استان جهت ساخت نهضت ملی مسکن تامین شده است.