شناسهٔ خبر: 170232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

۲ باب نمازخانه بین راهی در استان هرمزگان در حال ساخت است

نمازخانه بین راهی مدیرکل راهداری و حل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از عملیات اجرایی ۲ باب نمازخانه بین راهی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد اقامه نماز کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ترویج و توسعه فرهنگ نماز و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و هم‌زمان با عید سعید غدیر، یک باب مجموعه نمازخانه بین‌راهی در محور بندر عباس -حاجی‌آباد جنب ایست بازرسی شهید میرزایی و یک باب مجموعه نمازخانه بین راهی در محور بندرعباس میناب محدوده چاه فعله با زیربنای ۱۴۰ مترمربع در استان هرمزگان در حال ساخت است.

وی در ادامه گفت: نمازخانه‌های بین‌راهی برای استفاده معلولین مناسب‌سازی شده و این پروژه در زیربنای ۱۴۰ مترمربع با بهره‌گیری از نمادهای معماری ایرانی‌اسلامی در دو قسمت خواهران و برادران در حال احداث است و این نمازخانه‌ها دارای فروشگاه، سرویس بهداشتی و اتاق مادر و کودک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت بهره برداری اولین اتاق مادر و کودک در این مجموعه در راستای آسایش و رفاه کاربران جاده‌ای در استان هرمزگان احداث می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این نمازخانه‌های بین راهی جهت استفاده کاربران جاده‌ای تا شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

شرفی با بیان اینکه ۴۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی استان در حال خدمت‌رسانی به مردم و مسافران است افزود: نظارت ویژه‌ای بر عملکرد این مجتمع‌ها و به ویژه نمازخانه‌ها بین راهی در حال انجام است.