شناسهٔ خبر: 170245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح تفصیلی شهر سنگر در کمیسیون ماده پنج

کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر سنگر در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ گیلان در سال جاری به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، نخستین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سال جاری به ریاست فکور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و سایر اعضاء در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی گیلان برگزار شد.

محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: در راستای قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری، طرح تفصیلی شهر سنگر در نخستین جلسه کمیسیون ماده پنج استان در سال جاری، پس از تبیین چشم انداز، راهبردها و سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی برای توسعه شهرهای مذکور تصویب شد.

وی افزود: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کاربری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محله‌ها، مشخص و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کند.

فلاحتگر خاطر نشان کرد: در طرح تفصیلی شهر سنگر، مسائل و خواسته‌های شهروندان و مدیریت شهری پس از بررسی در جلسات متعدد کارشناسی منجر به تدوین نقشه‌های نهایی به همراه ضوابط و مقررات ساخت و ساز شد و با توجه به تصویب در جلسه فوق، پس از ابلاغ برای شهروندان قابلیت اجرا خواهد داشت.