شناسهٔ خبر: 170253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

تأمین ۱۲۵ قطعه زمین در فاز نخست اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان کاشان

عکس مجتبی اراسته / جلسه قمصر رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: ۱۲۵ قطعه زمین در فاز نخست اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان کاشان تأمین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با بیان اینکه، در این شهرستان، هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دارای شرایط طرح جوانی جمعیت هستند، اظهار کرد: برای این طرح همراه با دیگر طرح های حمایتی مسکن همچون اقشار ویژه، تأمین زمین به مساحت ۸۰۰ هکتار برای متقاضیان در شهرک صنعتی شهر کاشان انجام شده و در حال انجام مطالعات است.  

وی افزود: در فاز نخست اجرای طرح جوانی جمعیت، ۱۲۵ قطعه زمین تأمین شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: مطابق با ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها پس از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ متولد شده باشند، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می یابد.  

وی ادامه داد: بر اساس بند چ تبصره ۱۳ قانون بودجه سال ۱۴۰۳، به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف است در سال ۱۴۰۳ یک قطعه زمین به‌صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر کمتر از ۲۰ سال اختصاص دهد.  

به گفته آراسته، در راستای تأمین زمین ویژه خانواده های اقشار ویژه، قطعه زمین ۲۷ هکتاری برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی اختصاص یافته است.  

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۵۰ قطعه به صورت دو واحدی برای خانواده شهدا، در نظر گرفته شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: خانوارهای مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.