شناسهٔ خبر: 170297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۲۷.۲درصد تعداد نمایندگی‌های گمرک شرکت‌های بین‌المللی در زنجان

راهداری زنجان مسئول واحد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد نمایندگی شرکت‌های بین‌المللی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، علی اصغر عباسی، مسئول واحد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد نمایندگی شرکت‌های بین المللی در استان از ۱۱ به ۱۴ نمایندگی افزایش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل۲۷.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان بار جابه‌جا شده ترانزیت بین‌المللی در سه‌ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۵۸۴ تن است، اظهار کرد: این میزان جابه جایی ۹درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.

عباسی در ادامه با عنوان این مطلب که مقداری از خاک معدنی و الیاف استان از طریق ترانشیپمنت ایستگاه بناب تامین می‌شود افزود: با حمل ۲۵هزارو ۴۳۵ تن بار نسبت به سه ماهه نخست سال قبل افزایش ۱۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در بخش صدور مجوز بارگیری برای ناوگان خارجی تعداد ۱۸۲ فقره مجوز صادر شده که ۸.۵درصد رشد داشته است.

مسئول واحد ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان آموزش مدیران عامل شرکت‌های کالا و مسافر، مدیران فنی، آموزش حاملان مواد خطرناک و رانندگان دارای کارت هوشمند را از دیگر اقدامات واحد ترانزیت عنوان کرد.