شناسهٔ خبر: 170335 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۴۴۲ واحدمسکن در بافت فرسوده شهرهای کردستان نوسازی شد

امیر حسین جمشیدی سرپرست معاونت مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: از مجموع ۱۲ هزار و و۲۲۷ واحد در تعهد برای نوساری در بافت فرسوده شهری کردستان تا کنون چهار هزار و ۴۴۲ واحد در دست نوسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی کردستان، امیر حسین جمشیدی اظهار کرد: یکی از بخش‌های اجرای نهضت ملی مسکن، نوسازی واحدهای واقع درمحلات مورد هدف باز آفرینی شهری است که می‌توان به تعهد نوسازی ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد در این محلات در شهرهای استان کردستان اشاره کرد.

جمشیدی اضافه کرد: از این میزان تا کنون چهارهزار و ۴۴۲ واحد در حال نوسازی است و با بستر و ظرفیت مناسب ایجاد شده همچون بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه، انتظار می‌رود ساکنین محترم بافت فرسوده شهری با استفاده از فضای ایجاد شده بیش از پیش در این راستا گام بردارند.

وی ادامه داد: از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد هدف بازآفرینی از این بسته‌ها نهایت استفاده را برده و هدف غایی نوسازی بافت‌های فرسوده محقق شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: در کنار بسته‌های تشویقی، تسهیلات مخصوص بافت‌های فرسوده همچون وام ودیعه مسکن ۹۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و تسهیلات نوسازی که ۱۸۵ میلیون تومان آن با سود صفر درصد از محل تبصره ۱۸، لحاظ شده که متقاضیان دارنده واحد مسکونی در این محلات می‌توانند با بهره‌مندی از این ظرفیت مناسب منزل خود را نوسازی کنند.