شناسهٔ خبر: 170389 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد؛

الزام بنگاه‌های مشاور املاک برای اخذ پروانه تخصصی

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و ضرورت اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات که طی روز جاری با حضور نمایندگانی از قوه قضائیه، اتاق اصناف، وزارت صنعت و معدن، راه و شهرسازی و اتحادیه املاک در سالن جلسات معاونت مسکن و ساختمان وزارت متبوع برگزار شد، گفت: اخذ پروانه تخصصی حرفه‌ای توسط بنگاه‌های مشاور املاک یک الزام است.

وی گفت: صاحبان بنگاه‌های مشاور املاک باید به این حرفه به شکل یک فعالیت کاملاً حرفه‌ای و تخصصی نگاه کنند و پس از طی دوره‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی نسبت به اخذ پروانه تخصصی املاک اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند.

وی از تعزیرات استان تهران خواست در راستای عمل به مواد ۷.۵ و ۱۴ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها نسبت به انجام تکالیف قانونی در این خصوص اقدام کنند.

جنتی از طرح تشدید نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک، لزوم ثبت قراردادها در سامانه خودنویس از ابتدای تیرماه جاری خبر داد و گفت: در این خصوص رؤسای راه و شهرسازی در شهرهای استان تهران می‌بایست در هماهنگی کامل با تعزیرات، اتاق اصناف، دادستانی و اتحادیه مشاوران املاک اقدام و عملکرد ماهانه را رصد کرده و مراتب را به دبیرخانه شورای مسکن استان تهران به صورت ماهانه ارسال کنند.