شناسهٔ خبر: 170427 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت ۴۶ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی در دولت سیزدهم

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: رفع یک هزار و ۹۱۱ نقطه پرحادثه، عملیات نگهداری، بهسازی و روکش آسفالت ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه‌های اصلی و شریانی، تعمیر ۹ هزار و ۹۹ دستگاه پل و خرید ۳۲۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح عملکرد معاونت راهداری این سازمان در عمر کاری در دولت سیزدهم، از رفع و اصلاح یک هزار و ۹۱۱ نقطه پرحادثه در سطح محورهای مواصلاتی در این بازه زمانی خبر داد.

وی بیان کرد: اجرای خط‌کشی ۳۲۸ هزار و ۹۴۱ کیلومتر از راه‌های کشور، اجرای انواع حفاظ برای ۳ هزار و ۹۱۰ کیلومتر و نصب یک میلیون و ۳۷ هزار و ۳۳۳ تابلوی اخطاری و انتظامی در سطح جاده‌ها از اقدامات صورت گرفته در حوزه نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه‌ها است.

معاون راهداری سازمان با اشاره به خرید و نصب ۱۴۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع تابلوهای اطلاعاتی، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی ابتدای حفاظ در ۳ هزار و ۸۵۰ نقطه، اجرای روشنایی ۳۱۱ کیلومتر راه و تونل و اجرای روشنایی نقطه‌ای ۳ هزار و ۶۴۲ نقطه از شبکه راه‌های کشور بخش‌های دیگری از اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم است.

اکبری با اشاره رفع و اصلاح ۷۲۵ نقطه پرحادثه در سال ۱۴۰۲، یادآور شد: از این مجموع ۴۱۲ نقطه پر تصادف مصوب بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با پلیس راه و ۳۱۳ نقطه مستعد حادثه یا نیمه‌تمام از سال‌های گذشته اصلاح شده‌اند.

وی تأکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه نگهداری راه‌های اصلی و شریانی شامل اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت، ماسه آسفالت و بازیافت سرد و گرم، عملیات حفاظتی رویه، لکه‌گیری و درزگیری برای ۴۶ هزار و ۱۹۵ کیلومتر از طول راه‌های اصلی و شریانی کشور انجام شده است.

به گفته معاون راهداری، در سال گذشته و در مجموع در ۲۲ هزار و ۱۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و شریانی روکش آسفالت شدند که روکش آسفالت تقویتی برای ۷ هزار و ۲۳۳ کیلومتر، روکش آسفالت حفاظتی برای ۴ هزار و ۷۸۶ کیلومتر و عملیات لکه‌گیری و درزگیری در سطح ۹ هزار و ۹۹۲ کیلومتر اجرایی شده است.

اکبری افزود: از ابتدای عمر کاری دولت سیزدهم تاکنون، اقدامات لازم برای تعمیر اساسی و جزئی ۹ هزار و ۹۹ دستگاه از پل‌های بزرگ و کوچک انجام شده که از این تعداد، تعمیر ۴ هزار و ۷۱۰ دستگاه پُل در سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان، کاهش هزینه‌ها و سن ماشین‌آلات راهداری، در دولت سیزدهم مجموعاً ۳۲۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری خریداری شده که از این مجموع، خرید ۱۸۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سال ۱۴۰۲ اجرایی شده است.