شناسهٔ خبر: 170598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با عید غدیر خم؛

ساختمان اصلی کتابخانه عمومی خادم الرضا شهید رئیسی در شهر آببر افتتاح شد

کتابخانه عمومی روستای وارگه ایلام .JPG ساختمان اصلی کتابخانه عمومی خادم الرضا آیت الله رئیسی شهر آببر همزمان با عید غدیر خم با حضور استاندار زنجان و دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسارزی (زنجان)، ساختمان اصلی کتابخانه عمومی خادم الرضا آیت الله رئیسی شهر آببر اولین کتابخانه در شهر آببر پس از تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور و محسن افشارچی استاندار زنجان روز سه شنبه همزمان با روز عید غدیرخم افتتاح شد. 

گفتنی است این ساختمان در زمینی به مساحت  یک هزار و۳۲۷ متر و زیربنای ۹۱۵ متر مربع در دو طبقه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ساخته شده است.  

ساختمان اصلی کتابخانه عمومی خادم الرضا آیت الله رئیسی شهر آببر با رویکردی نوین دارای بخش‌های مختلفی چون مخزن، سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی، نشریات ساخته شده است. 

شایان ذکر است عملیات اجرایی ساختمان کتابخانه عمومی آب‌بر از سال ۹۶ شروع شده بود که خوشبختانه با تخصیص اعتبار برای آن طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ عملیات اجرایی آن تکمیل شد و در دولت سیزدهم به مرحله بهره برداری رسید. 

لازم به ذکر است تا خرداد سال جاری بیش از ۲۶۴ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد و اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲  نیز بیش از ۸۶  میلیارد ریال و تخصیص اعتبار هم ۸۶ میلیارد ریال بوده است.