شناسهٔ خبر: 170614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۰۸ میلیون تردد در محورهای خراسان رضوی

تردد شمار خراسان رضوی رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۰۸ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۷۹۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی این استان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ یوسف بنی اسدی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شمار این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۷ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۴۷ وسیله نقلیه از مبادی‌های ورودی و خروجی استان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان را در سه ماهه ابتدایی امسال ۱۰۵ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۳۰ پلاک خودرو ذکر و اظهار داشت: بیشینه وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده در اردیبهشت ماه معادل ۴۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.

بنی اسدی میزان ماندگاری وسایل نقلیه در اردیبهشت ماه را ۲۷ درصد از کل ماندگاری در استان بین یک تا سه روز، ۲۲ درصد بین ۳ تا هفت روز و ۱۲ درصد هم بیش از یک هفته حضور در استان عنوان کرد.

وی بیان کرد: بیشترین پلاک‌های رویت شده یکتا در استان خراسان رضوی مربوط به استان‌های تهران با ۱۴ درصد، اصفهان با ۵.۵ درصد و خراسان شمالی با ۳.۵ درصد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیشترین مقاصد سفر از خراسان رضوی در فصل بهار امسال به استان‌های تهران با سهم ۸ درصد، خراسان شمالی با سهم ۷ درصد و مازندران با ۶ درصد بوده است.

این مسئول در مرکز مدیریت راه‌های خراسان رضوی توصیه کرد: رانندگان و مسافران برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌های استان می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس و یا با مراجعه به سایت و نرم‌افزار ۱۴۱ اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.