شناسهٔ خبر: 170617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خرداد ۱۴۰۳ انجام شد؛

مرمت بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای خاکی و شوسه در جغتای

بازگشایی و تنقیه پل ها در جغتای خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای از مرمت ۱۰۶ کیلومتر از تسطیح راههای خاکی و شوسه این شهرستان در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، سید ابراهیم سیدآبادی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ عدد انواع تابلو و علائم عمودی در محورهای مواصلاتی بازسازی و نصب گردید گفت: طی این مدت ۴۰ دستگاه از دهانه پل‌های حوزه راه‌های این شهرستان در محور سه راه انداده به جاجرم توسط عوامل راهداری تنقیه و بازگشایی و به منظور افزایش ایمنی ایجاد هره خاکی ابتدا و انتهای این ۴۰ دستگاه پل؛ توسط پرسنل این اداره انجام گرفته است.

وی افزود: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و تردد ماشین آلات کشاورزی و احتمال افزایش تصادف موتورسواران تعداد ۱۰۰ عدد شبرنگ مختص موتورسواران و همچنین ۵۰ عدد شبرنگ برای نصب به ادوات کشاورزی به پلیس راه شهرستان تحویل شد تا برای نصب اقدام لازم را به عمل آورد.

وی اظهار کرد: در خردادماه هزار و ۶۰۰ مترمربع از راه‌هایی که نیاز به لکه گیری و درزگیری داشت مورد بازسازی قرار گرفت.

سیدآبادی ادامه داد: در حوزه حریم راه‌ها در محور سه راه انداده به جاجرم به طول ۲۰ کیلومتر، و همچنین ۱۸ کیلومتر از راه‌های روستایی تسطیح و پاک‌سازی حریم آن‌ها صورت گرفت همچنین ۳ مورد ساخت و ساز و حفر کانال غیر مجاز در حریم راه‌ها با حکم دادستانی محترم شهرستان قلع و قمع شد.

به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای این اداره با همکاری دهیاران برای افزایش ایمنی در تقاطع آنتنی روستاها ۴ عدد چراغ چشمک زن برقی و خورشیدی را نصب کند.  

رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای افزود: مناقصه و انعقاد قرارداد بهسازی و آسفالت محورهای روستایی الله آباد به کهنه به طول ۲.۵ کیلومتر و محمدیه به طول ۶۰۰ متر با پیمانکاران واجد شرایط منعقد و ان‌شاءالله عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی و در فاصله ۳۱۰ کیلومتری مشهدالرضا قرار دارد.