شناسهٔ خبر: 170653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن؛

۱۷۴۹ واحد مسکونی در خوزستان افتتاح شد

افتتاح مسکن خوزستان ۱۷۴۹ واحد مسکونی در خوزستان با حضور ویدئوکنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خوزستان)، در هجدهمین نشست شورای عالی مسکن که امروز، ششم تیرماه با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی افتتاح و زمین به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واگذار شد که ۱۷۴۹ واحد مسکن از این تعداد متعلق به استان خوزستان است. این واحدها شامل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، مسکن مهر، توسعه و نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری و بازآفرینی شهری در استان می‌شود و از این تعداد مسکن، ۵۵۳ واحد مربوط به حوزه بازآفرینی شهری استان است.

محمد جامع، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به بالا بودن درصد بافت ناکارآمد شهری استان خوزستان در میان سایر استان‌ها و رتبه بالای استان در این زمینه اظهار کرد: با تمهیدات انجام‌شده و مشوق‌ها در طول دولت سیزدهم، توانستیم با اهمیت ویژه این موضوع را دنبال کنیم و با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ و تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن و خصوصا مشوق‌های بازآفرینی شهری در بخش شهرسازانه به عدد قابل توجه افتتاح ۵۵۳ واحد از ۱۷۴۹ واحد مسکن استان دست یابیم.

وی افزود: با ادامه این روند و پیگیری‌های مستمری که در حال انجام است این امکان را داریم که به اعداد و برنامه‌های مورد نظر استان دست پیدا کنیم. امیدواریم با اعتماد مردم در بحث بهسازی و نوسازی بافت ناکارامد شهری و سیاست‌های اتخاذ شده و تامین امکانات از جمله زمین و کلیه زیرساخت‌ها در سطح شهر، بتوانیم با کمترین پیچیدگی ممکن کار را پیش ببریم.

جامع ادامه داد: ما زمین‌های آماده را برای بافت‌های ناکارآمد داریم که تمام شهرداری‌های سطح استان و مردم در این راستا اقدام می‌کنند و امیدواریم با این همت و مدیریت صورت گرفته بتوانیم عدد افتتاح‌ها در جلسات بعدی را به بالاترین حد ممکن برسانیم.