شناسهٔ خبر: 170668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

افتتاح یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان اصفهان / واگذاری زمین به یک هزار و ۳۲۴ متقاضی

قاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در هجدهمین نشست شورای عالی مسکن، در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور تعداد یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ هجدهمین نشست شورای عالی مسکن و افتتاح هم‌زمان بیش از ۶۶ هزار واحد مسکونی و واگذاری زمین به بالغ بر ۵۱ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در کشور با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.  

این مراسم در استان اصفهان از طریق برقراری ارتباط ویدئویی در محل پروژه نهضت ملی مسکن شهر جدید فولادشهر با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولین استانی برگزار و در طی آن، افتتاح و واگذاری اراضی هم‌زمان با سراسر کشور انجام شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در استان اصفهان با دستور سرپرست ریاست جمهوری هم‌زمان با سراسر کشور تعداد یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در سطح استان افتتاح شد.  

وی افزود: در این مراسم زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی به ۱ هزار و ۳۲۴ متقاضی حائز شرایط طرح‌های حمایتی مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان واگذار شد.  

قاری قرآن در ادامه در خصوص پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن فعال در شهر جدید فولادشهر بیان کرد: در این شهر در حال حاضر ۱۸ پروژه نهضت ملی مسکن فعال بوده و بر این اساس بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد در حال ساخت است.  

وی با بیان اینکه مساحت زمین این ۱۸ پروژه ۵۵ هکتار است، گفت: تا کنون ۱۰ هزار متقاضی حائز شرایط به این پروژه‌ها تخصیص یافته‌اند و در حال حاضر پروژه‌ها به طور میانگین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.