شناسهٔ خبر: 170672 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۴ درصدی پرواز و مسافر داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در اردیبهشت‌ماه امسال

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از رشد ۱۴ درصدی پرواز و مسافر داخلی و خارجی فرودگاه مشهد در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ​​​​​از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی؛ محمود امانی بنی در خصوص میزان تغییرات پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال ۵ هزار و ۱۹۸ پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست داشته است که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در اردیبهشت ماه ۷۰۹ هزار و ۶۱۵ مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابه‌جا شده اند که این تعداد نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه ۴۰۲۴ پرواز داخلی نشست و برخاست کرده اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی داشته است. همچنین در اردیبهشت ماه ۵۵۴ هزار و ۳۲۶ مسافر داخلی جابه‌جا شده اند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

امانی بنی در خصوص تغییرات پروازهای خارجی یادآور شد: در اردیبهشت ماه ۱۱۷۴ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در اردیبهشت ماه ۱۵۵ هزار و ۲۸۹ مسافر پرواز خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشته اند که این تعداد حاکی از رشد ۳۳ درصدی آن نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی همچنین گفت: بیشترین پرواز داخلی در اردیبهشت ماه مربوط به مسیر مشهد - تهران با ۹۲۵ پرواز و ۱۳۴ هزار و ۴۷۵ نفر مسافر و بیشترین سهم پرواز خارجی مربوط به مسیر مشهد-نجف با ۲۲۴ پرواز و ۳۰ هزار و ۶۸۵ نفر مسافر بوده است.

پیک پرواز و مسافر تا پایان اردیبهشت ماه مربوط به روز جمعه مورخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۳ با ۱۹۹ سورتی پرواز و ۲۷ هزار و ۷۳۹ نفر مسافر بوده است