شناسهٔ خبر: 170686 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پل میلاد کلاله در شرق گلستان با حضور استاندار افتتاح شد

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از بهره برداری رسمی باند غربی پل میلاد کلاله با حضور استاندار خبر داد و گفت: برای بهره برداری از این پروژه ۷۵ میلیارد تومان از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی در آیین بهره برداری از ۸۸ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بهره برداری رسمی از پل میلاد کلاله با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار، اظهار کرد: باند غربی پل میلاد کلاله دارای ۴ دهنه ۲۱ متری و ۸۴ متر طول است که براثر سیلاب سال ۱۳۸۰ تخریب شده بود. 

مصدقی ادامه داد: باند شرقی پل در حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده و در حال استفاده است. 

وی تصریح کرد: ساخت باند غربی این پل از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری شهید به استان و مطالبه ۲۱ساله مردم منطقه بوده است. 

به گفته وی، این پل در ورودی شهرستان کلاله از سمت گالیکش قرار دارد که مشکل ترافیکی در ورودی شهر کلاله را رفع کرده و  تردد شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه را تسهیل می‌کند. 

مصدقی با بیان اینکه ساخت این پل ۳ ماه زودتر از موعد مقرر و در  ۱۵ ماه به بهره برداری رسیده است، گفت: علاوه بر تسهیل تردد مردم منطقه، این پل محل اتصال به مناطق مرزی شمال استان و جزو پروژه‌های پدافندی و از گلوگاههای ترافیکی در ایام سفر شهرستان کلاله است و برای گردشگران خالد نبی در شهرستان مراوه تپه نیز بسیار موثر است.