شناسهٔ خبر: 17069 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با گذشت تنها یک روز از برجام؛

درخواست هیأت اتریشی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ايران

علی نورزاد صبح امروز بزرگترین شرکت اتریشی در زمینه هوشمندسازی حمل و نقل با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای همکاری با ایران در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نمایندگان بزرگترین شرکت اتریشی در حوزه هوشمند سازی حمل و نقل با حضور در شرکت ساخت و توسعه در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برای توسعه روابط و همکاری در ساخت پروژه‌های زیربنایی حمل و نقل شرکت کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ارایه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های حمل و نقل ایران و پتانسیل بالای کشور برای احداث پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در حوزه راه‌‌‌آهن و آزادراه را برای آنها تشریح کرد.

علی نورزاد چشم‌اندار توسعه راه‌های ایران در سال 2025 را 15 هزار کیلومتر راه‌آهن، 70 هزار کیلومتر بزرگراه و 5 هزار کیلومتر آزادراه دانست و از آمادگی شرکت ساخت برای سرمایه‌گذاری خارجی در بیش از 2هزار کیلومتر راه‌آهن و بیش از هزار کیلومتر آزادراه خبر داد.

در ادامه جلسه نماینده شرکت اتریشی مهمترین فعالیت خود را در حوزه هوشمند‌سازی حمل و نقل عنوان کرد و فعالیت‌های خود را در سه زمینه هوشمندسازی ارتباط بین لوکوموتیو و مرکز کنترل قطار، هوشمندسازی جاده در زمینه اخذ عوارض، کنترل سرعت و کنترل ترافیک درون شهری و ... و ارتباطات امن بین جاده و مراکز کنترل در شرایط اضطراری عنوان کرد و آمادگی و علاقه خود را برای هوشمند سازی راه‌‌‌آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان اعلام کرد.

در پایان مقرر شد جلسه بعدی به منظور بررسی شرایط همکاری در این حوزه‌ها طی هفته آینده برگزار شود.

نظر شما