شناسهٔ خبر: 170692 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارسال ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تهران و شهرستان‌های مازندران برای بازگشایی محور سوادکوه

محور سوادکوه معاون‌ راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از انسداد سه کیلومتر از محور سوادکوه به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: تاکنون ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تهران و شهرستان‌های استان مازندران به این نقطه انتقال یافته و از دو سمت کار تخلیه مصالح و سنگ‌های درشت در حال انجام است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا اکبری، معاون‌ راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بارش شدید باران در شب گذشته، جاری‌شدن سیل و سقوط قابل توجه سنگ و جاری شدن گل و لای از ارتفاعات، منجر به انسداد سه کیلومتر از محور سوادکوه شده است. 

رضا اکبری اظهار کرد: از ساعت ۲۱ دیشب راهداران با تلاش بی‌وقفه مشغول تخلیه مصالح و سنگ‌ها از جاده هستند و تاکنون ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از تهران و شهرستان‌های استان مازندران به این نقطه انتقال یافته و از دو سمت مازندران و تهران به‌صورت همزمان، کار تخلیه مصالح و سنگ‌های درشت در حال انجام است. 

وی‌ این حادثه را اتفاقی نادر و مهیب توصیف کرد و افزود: با تلاش بی‌وقفه و مستمر راهداران و پیشرفت‌کار، دو طرف مسیر به‌هم متصل شده و معبری برای عبور ایجاد شده تا خودروهای احتمالی گرفتار شده در زیر سنگ‌ها تخلیه شوند. 

اکبری خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود ظرف دو تا سه روز آتی، بخشی از مصالح سقوط کرده در محور تخلیه شود و اجازه تردد در این محور باتوجه به این‌ که تنها محور ترانزیتی و حمل بار به‌ سوی شمال کشور محسوب می‌شود، منوط به تصمیم ستاد مدیریت بحران است و چنانچه خودروهایی در اثر وقوع این حادثه گرفتار شده باشند، تا اجرای عملیات امداد و رهاسازی خودروها این امکان فراهم نیست.

معاون‌راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به‌وقوع سیل در برخی محورهای دیگر بر اثر بارش‌های شب گذشته گفت: این بارشها همچنین منجر به‌وقوع سیل در محور چالوس شد که با تلاش عوامل راهداری پس از چند ساعت، مسیر بازگشایی شد، همچنین وقوع‌ سیل در محور کیاسر به سمنان و سمنان به فیروزکوه، موجب انسداد مسیر شده بود که با تلاش‌های صورت گرفته محور بازگشایی شد.