شناسهٔ خبر: 17091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرایی شدن الزامات ممیزی آیمو در دستور کار اداره کل بنادر هرمزگان

بازگشت خط کشتیرانی MSC به بندر شهید رجایی دوره دو روزه ممیزی سازمان جهانی دریانوردی (IMO) با شرکت ۸۰ نفر از مسئولان و کارکنان دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بخش خصوصی در مرکز آموزش بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان حسین عباس‌نژاد مدیرکل سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی کشور طی سخنانی، رفع نواقص و آماده‌سازی برای ممیزی اجباری آیمو در سال ۲۰۱۷ در بخش‌های مختلف بنادر هرمزگان و ایجاد هماهنگی را جمله از اهداف برگزاری این دوره دانست.

وی افزود: طبق برنامه‌ای که آیمو تنظیم کرده از سال ۲۰۱۶ تمام کشورها به ترتیب ممیزی خواهند شد.

عباس‌نژاد اظهار کرد: استان هرمزگان با بیشترین حجم تردد دریایی، گستردگی سواحل و نزدیکی به تنگه هرمز از نظر خدمات دریایی و بندری و اجرای الزامات، جزو مراکز مهم کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه ادامه داشتن اقدامات کمیته‌های تشکیل شده با پیگیری سازمان بنادر در دستور کار است، ادامه داد: عدم هماهنگی مخاطره‌آمیز است و حتی در بنادری که متعلق به سازمان نیست ولی مسئولیت حاکمیتی آن را بر عهده دارد، این ممیزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با دارا بودن نیروهای متخصص و فعال و با تفکیک معاونت دریایی و بندری منطبق با سازمان مرکزی، موضوعات را تخصصی‌تر بررسی می‌کند.

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تجربیات به دست آمده در ممیزی IMO پیشرفت‌های چشمگیری در میزان مطابقت با الزامات بین‌المللی در حوزه‌های دولت صاحب بندر و ساحلی داشته است.

وی اضافه کرد: در ممیزی آیمو، دولت‌های متعاهد در سه حوزه دولت صاحب پرچم، دولت بندری و دولت ساحلی در خصوص قانونگذاری، اجرای الزامات و اقدامات پیشگیرانه مورد ممیزی قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است، ایران تاکنون دو مرحله به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۸۸مورد ممیزی داوطلبانه آیمو قرار گرفت./

نظر شما