شناسهٔ خبر: 170916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در چهارمحال و بختیاری

جابه‌جایی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در چهارمحال وبختیاری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال وبختیاری جابه‌جایی بیش از ۵۹۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون و درون استانی طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال وبختیاری)، حسین مالکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جابه‌جایی ۲۲۵ هزار و ۶۹۵ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون استانی و ۳۶۴ هزار و ۷۴۳ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی درون استانی طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به جابه‌جایی این تعداد مسافر در قالب ۸۱ هزار و ۳۲۸سفر، اظهار کرد: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۸۱ سفر برون استانی و ۵۲ هزار و ۸۴۷ سفر درون استانی بوده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت حمل و نقل مسافربری در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۴دستگاه اتوبوس، ۷۸۹دستگاه مینی‌بوس، ۹۶۷ سواری، با ۳۶۱۶ نفر راننده و ۲۰۳۰ ناوگان حمل و نقل مسافری تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری در حال ارائه خدمات به مسافرین هستند.

مالکی افزود: عمر متوسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در حال حاضر اتوبوس بیش از ۱۷ سال، مینی بوس بیش از ۲۹ سال ، سواری ۱۳ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط با تخلف شرکت‌ها، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.