شناسهٔ خبر: 170930 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در مناطق شرقی کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در مناطق شرقی کشور خبر داد که این پدیده ممکن است منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید در این مناطق شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت جوی و آب و هوای کشور گفت: امروز یکشنبه ۱۰ تیرماه، برای مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه نیز مجددا آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، سواحل خزر، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در برخی از ساعات رگبار و رعدوبرق خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز همین شرایط جوی برای شمال غرب و نیمه غربی سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی انتظار می‌رود.

رفیعی افزود: همچنین از امروز تا روز چهارشنبه در ساعاتی از بعدازظهر در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات هرمزگان و کرمان احتمال رگبار و رعدوبرق به شکل پراکنده وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این تا روز چهارشنبه در شرق، شمال شرق جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند، وزش باد، شدید خواهد بود که منجر به خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز همین شرایط جوی را برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور انتظار داریم.

وی افزود: امروز و فردا نیز آب‌های دریای خزر، همین طور خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: در تهران هم امروز آسمان کمی تا قسمتی ابری و گاهی با افزایش ابر خواهد بود و در برخی از ساعات نیز شاهد افزایش باد خواهیم بود و بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.