شناسهٔ خبر: 171001 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد در سواحل خزر، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار، رعدوبرق و وزش باد در سواحل خزر، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی طی دو روز آینده خبر داد و برای غرب، جنوب‌غرب، شرق، شمال‌شرق، جنوب‌شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش بادهای شدید توام با گرد و خاک پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: در دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبارهای پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد را داریم. برای چهارشنبه بارش در این مناطق با شدت کمتری ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است توضیح داد: در دو روز آینده همچنین در سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان، رشد ابرهای همرفتی سبب رگبار و رعدوبرق در این مناطق خواهد شد.

گودرزی تصریح کرد: تا چهارشنبه در غرب، جنوب، غرب، شرق، شمال شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، وزش بادهای شدید توام با گردوخاک دارند که منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به گفته وی، امروز آب‌های دریای خزر و در ۳ روز آینده آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود. تهران امروز بعدازظهر وزش باد دارد که این وزش باد در غرب و جنوب غرب به شکل باد و گردوخاک است. بیشینه دما در تهران به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد.