شناسهٔ خبر: 170972 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۴ مجموعه جدید در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»

فرزادی پور چهار مجموعه به نام‌های مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، مرکز امنیت سایبری، مرکز سلامت و مرکز ترانسپورت هما با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل «هما» و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در آیین افتتاح مراکز OCC  و SOC  و مرکز طب هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: عملیات رفت حج تمتع با کمال آرامش و اطمینان انجام شد و در عملیات بازگشت بالغ بر ۳۳ هزار ۲۵۰ نفر به کشور بازگشته اند و این عملیات تا ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

مدیرعامل هما از سایر دستگاه‌ها مانند شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برج مراقب، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، پلیس فرودگاه ها، سپاه امنیت و امنیت پرواز  قدردانی کرد. 

فرزادی پور افزود: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات OCC با حد اکثر امکانات و متناسب با نیاز روز آمده شد و در عملیات حج ۱۴۰۳ ثمره این اقدام دریافت شد. همچنین مرکز امنیت سایبری SOC برای حفاظت و حراست از شبکه آی تی همزمان با مرکز OCC بهره برداری می شود تا برای مقابله با حملات سایبری آماده باشد.

وی در ادامه بیان کرد: مرکز سلامت یا همای سبز نیز با هدف ایجاد یک مرکز پزشکی تخصصی برای کادر پروازی و مجموعه صنعت هواپیمایی در ساختمانی خارج از محدوده ایجاد شد. 

فرزادی پور یادآور شد: مجموعه ترانسپورت هما هم که قبلاً برون سپاری شده بود، امروز به صورت بومی در خدمت کرو پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تکلیف ما این است که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخشی از بیت المال را ارتقا دهیم و «هما» در همه شمول به صورت کامل در خدمت صنعت هوایی کشور باشد.